A.N.D.R.
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Ziarul DETECTIVUL - ANDR

In jos

Ziarul DETECTIVUL - ANDR Empty Ziarul DETECTIVUL - ANDR

Mesaj Scris de Tomsa Gheorghe Joi Apr 01, 2010 9:33 am

Stimati colegi ,
Va supun dezbaterii proiectul de ziar lansat de colegii de la Cluj-Napoca. Pina la Conf. Nat. de la Bacau sa avem o imagine asupra acestui subiect pe care-l vom dezbate !
affraid

PROIECT REVISTĂ / ZIAR DETECTIVI

În cele ce urmează vă prezentăm un proiect al unei publicaţii naţionale a detectivilor din România. Aşteptăm părerile / sugestiile / propunerile / criticile / felicitările dvs, fiind deschişi discuţiilor constructive.

MOTIVAŢE
 Breasla detectivilor nu trebuie să fie una închisă, o castă. Prin aceasta nu intenţionăm să afirmăm că până în prezent nu au existat forme de prezentare a activităţii detectivilor, atât prin apariţiile la posturile de televiziune a unor colegi, cât şi prin alte forme mediatice. Dorim să prezentăm un caracter organizat publicităţii prin posibilităţile mediei scrise, prin care ANDR să devină întradevăr structura organizatorică de bază a detectivilor din România cu perspective de transformare într-un factor decizional pentru activitatea detectivisticî din ţara noastră. Lumea trebuie să cunoască activitatea detectivilor, prerogativele lor, aria în care acesta poate acţiona şi modalităţile de contact ale unui detectiv. Publicitatea pozitivă, prin viu grai, venită în urma unor servicii satisfăcătoare pentru client, este una extrem de benefică, dar nu este suficientă. Publicitatea prin mass media, lasând la o parte faptul că este extrem de scumpă, este adeseori cu un target mult prea larg, mesajul transmis pierzându-se. De asemenea, intervenţiile în presă (ştiri / reportaje / interviuri) urmăresc întotdeauna senzaţionalul, până la urmă la consumator neajungând informaţiile esenţiale legate de activitatea noastră şi anume “ce putem face”. Mai mult, adeseori, intervenţiile în presă sunt realizate de oameni de presă care nu cunosc fenomenul, astfel existând multe erori / inexactităţi în ceea ce priveşte activitatea şi prerogativele unui detectiv.
 Având o publicaţie editată împreună cu dvs, în comun de detectivi atestaţi, toate aceste inconveniente ar fi evitate.
 De asemenea, apariţia unei publicaţii a “breslei” (care să fie mai mult decât o foaie de publicitate şi să abordeze atât activitatea ANDR, probleme de legislaţie cât şi probleme actuale ale societăţii) ar duce fără dubii la creşterea prestigiului breslei.
 Nu în ultimul rând printr-o publicaţie precum cea pe care v-o propunem veţi avea posibilitatea de a vă face o publicitate eficientă pe care să o distribuiţi cui credeţi de cuvinţă.
 Apoi, o asemenea publicaţie ar fi şi un excelent mijloc de comunicare internă a breslei.
 În ceea ce priveşte editarea publicaţiei aceasta se va realiza de către ANDR, iar editarea / tehnoredactarea propriu zisă va fi efectuată la Cluj Napoca, de către un grup de detectivi atestaţi, cu vastă experienţă în mass media, coordonaţi de reprezentantul ANDR în judeţul Cluj, Liviu Banias. Echipa a lucrat deja cu succes la un asemenea proiect, bilunarul DETECTIVUL (format tabloid, 12 pagini, parţial color, arie de distribuţie Transilvania).

MOD DE LUCRU
 “DETECTIVUL”, ca marcă înregistrată, va fi cesionat pe o perioadă determinată de timp (conform înţelegerilor) către ANDR.
 Menţionăm ca “DETECTIVUL”, este înregistrat la la Oficiul de Stat Pentru Invenţii şi Mărci, deci sub această denumire nu mai poate funcţiona o altă publicaţie în România pe o perioadă de 10 ani.
 Editarea publicaţiei / stabilirea conţinutului / “bunul de tipar” va fi dat de către ANDR, doar realizarea şi coordonarea publicaţiei urmând a se face de la Cluj Napoca.
 În ceea ce priveşte profitul, (daca acesta vreodată va exista) o cotă parte de 50 % va ajunge la cedent, iar 50% la cesionar, respectiv ANDR.
 În ceea ce priveşte publicitatea externă, cum aceasta nu va veni din neant, fiecare persoană care aduce publicitate externă va primi un comision de 20% din valoarea contractului. ( publicitate externă se referă la societăţi sau persoane care nu aparţin breslei detectivilor particulari)
 Cu ocazia (re)lansării publicaţiei se intenţionează organizarea de conferinţe de presă într-o serie de centre zonale (Bucureşti, Cluj, Arad, Moldova, Oltenia…)

FORMAT / TIRAJ

ÎN FUNCŢIE DE FONDURI EXISTĂ DOUĂ VARIANTE DE FORMAT: TABLOID (FORMAT DE TABLOID, NU CONŢINUT!) SAU REVISTĂ


1. VARIANTA TABLOID (cea mai probabilă şi convenabilă)
 Format: 315 x 420 mm (clasic, de ziar)
 Full color sau doar coperţile şi mijlocul color iar restul alb/negru ori coperţile şi mijlocul color iar restul în trei culori (alb/negru/albastru)
 Suprafaţă de “acoperit” (text + publicitate) generoasă: peste 2.000 cmp
 Costuri de tipar modeste (undeva la 2.000 –2.500 lei / număr - tipar rotativ)
 Periodicitate: lunar
 Număr de pagini: 16-20-24
 Tiraj: 3.000-3.500

2. VARIANTA REVISTĂ
 Format: A4 (210 X 297 mm)
 Publicaţia se intenţionează a fi una în întregime color
 Costuri de tipar extrem de ridicate (undeva la 6.500-8.000 lei / număr - tipar plan offset)
 Suprafaţă de acoperit (text + publicitate) relativ mică,
aproximativ 1.500 cmp, adică puţină publicitate şi text
 Periodicitate: lunar
 Număr de pagini: 24-32
 Tiraj: 2.000 – 3.000

PREZENTARE / CONŢINUT
 Evenimente / communicate / noutăţi / informaţii ANDR
 Prezentare tehnică specifică de lucru
 Prezentare legislaţie în domeniu
 Calendar ANDR pe luna care urmează
 Societate (prezentare informaţii de interes general şi subiecte de interes general)
 Cazuistică (prezentare de cazuri rezolvate)
 Comunicare / Explicaţii (cine sunt detectivii, atribuţii, prerogative, drepturi, obligaţii, mod de legitimare, cod deontologic)
 Legislaţie (prezentare acte normative conexe cu domeniul detectivisticii)
 Interviuri (cu diferite personalităţi din ANDR, cu membri de onoare ai ANDR, cu personalităţi publice, cu persoane din structurile de informaţii)
 Alte materiale conexe de interes general (de ex: regimul armelor şi muniţiei, câini detectivi, agentul de securitate internă la o societate, detectivul de supermaket, recuperarea creanţelor,
 Primii paşi, Manualul detectivului (reguli de urmat pentru detectivi, experienţa celor cu state vechi în munca de informaţii, sfaturi, sugestii de la profesionişti)
 Divertisment (prezentare a unor modele de maşini exotice supersport, ceasuri, telefoane, bijuterii)
AŞTEPTĂM ŞI ALTE SUGESTII / IDEI !!!!!
MATERIALELE VOR FI SCRISE ATÂT DE ECHIPA DE LA CLUJ CÂT ŞI DE “ABONAŢII” DIN TERITORIU, ACESTA FIIND, IATĂ, UN ALT MIJLOC DE PROMOVARE.

PUBLICITATE
Se intenţionează crearea a trei modalităţi de publicitate
1. Publicitate permanentă / periodică exclusiv pentru “cotizanţi”
În formatul publicaţiei vor fi incluse pagini cu prezentarea societăţilor de detectivi / cabinetelor individuale. Modalitatea de prezentare va fi una structurată pe judeţe şi va conţine casete cu nume societate / cabinet individual, număr de telefon, mail şi eventual adresă.
Mai mult, periodic, prin rotaţie, se vor face 3-4 prezentări pe larg a unei societăţi / cabinet individual (CV, date de contact, text, foto). Cronologia acestora se va face fie în ordine alfabetică, fie prin tragere la sorţi.
De asemenea, rubrica Cazuistică va fi una în care societăţile de detectivi / cabinetele individuale îşi vor prezenta câte un caz (bineînţeles fără nume şi detalii concrete), în finalul materialului specificându-se “Caz rezolvat cu succes de……”

Toate aceste formaturi de publicitate vor fi gratuite “cotizanţilor”

2. Publicitate internă
“Cotizanţilor”, contra cost, dar la preţuri speciale / modice (vezi Ratecard Publicitate internă / cotizanţi) se oferă publicitate.
Societăţile de detectivi / cabinetele individuale necotizante, care însă vor dori să îşi facă publicitate vor avea o serie de alte tarife (vezi Ratecard Publicitate internă / necotizanţi).
3. Publicitate externă
Societăţile care doresc să îşi facă publicitate vor beneficia de un Ratecard separat pentru Publicitate externă.

În fericitul caz în care vor fi solicitări peste puterea de acoperire fizică a publicaţiei, se va trece la majorarea numărului de pagini sau structurarea publicităţii, prioritate având publicitatea permanentă / periodică a cotizanţilor.

DISTRIBUŢIE
Publicaţia va avea o arie de difuzare naţională iar distribuţia se va structura pe două mari segmente.

1. Distribuţie “pe piaţă”
În acest sens se vor încheia contracte cu firmele de difuzori. Preţul de vânzare va fi unul simbolic, şi, în întregime, el se va constitui profit al firmelor de difuzare. Astfel, se cointeresează firmele de distribuţie în promovarea activă a publicaţiei şi se asigură o prezentare optimă a publicaţiei pe tarabe / chioşcuri şi, implicit, un număr mai mare de unităţi vândute.
De asemenea, se intenţionează crearea sistemului “cod de bare”, publicaţia putând fi astfel vândută în supermarketuri, benzinării şi în sistemul INMEDIA (magazinele specializate de distribuţie presă & tabac din incinta mall-urilor)
2. Distribuţie individuală
Un număr prestabilit de exemplare din fiecare ediţie va fi distribuit, GRATUIT, prin colet poştal, tuturor “cotizanţilor” (în cel mai pesimist scenariu, pentru fiecare judeţ se va stabili un centru, de unde “cotizanţii” îşi vor putea ridica coletele). Astfel, aceştia vor avea posibilitatea de a oferi publicaţia clienţilor / partenerilor sau potenţialilor clienţi / parteneri.


ABONAMENTE
Pentru o bună funcţionare ar fi vorba de un buget lunar de minim 10.000(în cazul revistă), respectiv un minim de 6.000 lei (în cazul ziar)
Traduse, aceste costuri înseamnă la un număr de 100 cotizanţi, un “abonament” TRIMESTRIAL, adică pentru trei numere, de 350 lei (în cazul revistă) respectiv 200 lei (în cazul ziar).
Pentru o cât mai bună funcţionare a publicaţiei se intenţionează crearea unui sistem de colectare cel puţin trimestrială, dacă nu chiar semestrială, a cotizaţiilor.
Oricum, în ceea ce priveşte publicitatea, chiar şi în varianta revistă, nu există vreo altă modalitate de publicitate, 3 apariţii, mai ieftină în mass media!

COSTURI
Tipar ( 2.500 – 7.500 lei / număr, în funcţie mai ales de format şi apoi într-o oarecare măsură de număr de pagini, pagini color, tiraj, hârtie suport)

Distribuţie ( 1.500 lei / număr)

Salarii (3.000 lei/număr, 2 persoane: coordonator + editare/tehnoredactare/prepress 1.500 + 1.500)

Consumabile, IT (mai ales licenţe soft!!!!)


PROPUNERI RATECARD

RATECARD COTIZANŢI
DIMENSIUNE ALB NEGRU * COLOR
1/1 200 250
JUNIOR 125 175
1/2 100 150
1/4 65 100
CASETĂ (1/8 ) 45 50
BANDĂ 30 35



RATECARD DETECTIVI NECOTIZANŢI
DIMENSIUNE ALB NEGRU * COLOR
1/1 400 600
JUNIOR 300 500
1/2 250 400
1/4 175 300
CASETĂ (1/8 ) 100 200
BANDĂ 50 100



RATECARD EXTERN
DIMENSIUNE ALB NEGRU * COLOR
1/1 800 1.000
JUNIOR 600 800
1 / 2 400 700
1 / 4 300 500
CASETĂ (1/8 ) 200 350
BANDĂ 100 200




Valorile sunt în lei, fără TVA
Supliment prima pagină: + 100%
Supliment ultima pagină: + 50%
Machetare: +10% (gratuit pentru abonaţi)

* În eventualitatea că vor fi şi pagini alb negru

1/1 (210/297 mm) 1/2 (210/143 mm) JUNIOR ( 150/190mm)
Tomsa Gheorghe
Tomsa Gheorghe

Numarul mesajelor : 48
Varsta : 74
Localizare : Bistrita
Profesia : detectiv particular
Stare de spirit : ff buna
Data de inscriere : 09/02/2009

http://www.legenda.bistrita.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum